GenelLifestyle

Bağışıklık Sistemini Güçlendiren Besinler

Mevsimsel hastalıklara olduğu gibi aslında tüm hastalıklara karşı da önlem almak amacıyla yapılacak en iyi şey, bağışıklık sistemini güçlendirmektir. Bu gücü elde etmenin yolu da tahmin edeceğiniz gibi doğru, dengeli ve iyi beslenmekten geçer. Peki bağışıklık sistemini güçlendirmek için nasıl beslenilmelidir? Sizler için en iyi bağışıklık güçlendirici besinleri bu yazımızda sıraladık.

Turunçgiller

C vitamini, vücutta bağışıklık sistemi hücrelerinin üretiminde görev alan ve böylece grip, soğuk algınlığı gibi mevsimsel hastalıklarla savaşan en önemli vitaminlerden biridir. Doğal olarak beslenme düzenine eklenecek C vitamini bakımından zengin besinler ile bağışıklık sistemini güçlendirmek mümkündür. En yüksek C vitamini oranına sahip limon, greyfurt, mandalina ve portakaldan oluşan turunçgiller; bağışıklık sistemini güçlendiren besinler olarak sıkça tüketilmesi gereken meyvelerdendir.

Sarımsak

Sarımsağın yapıtaşını oluşturan ‘allicin’ adlı madde, güçlü bir antioksidandır. Bağışıklığın güçlendirilmesinde ve bağışıklık sisteminin düzenlenmesinde rol oynayan bu madde sayesinde sarımsak, hastalıklardan korunmak için tüketilmesi gereken en güçlü besinlerden biri haline gelir. Hastalıkların tedavisinde de kullanılan sarımsak, her mevsim bolca tüketilmesi gereken bir gıdadır.

Kuruyemişler

Yüksek oranda E vitamini, lif, çinko, magnezyum ve omega – 3 yağ asitlerine sahip olan kuru yemişler; vücut savunmasını sağlayan pek çok vitamin ve minerali barındıran özellikleriyle en güçlü bağışıklık sistemini güçlendiren besinlerdir. Bir yandan vücudunuza sağlıklı doymamış yağ almanıza da yardımcı olacak en besleyici kuruyemişleri şöyle sıralayabiliriz: ay çekirdeği, kabak çekirdeği, fındık, ceviz, badem ve fıstık.

Probiyotikler

Mide ve bağırsak sağlığının korunmasında rol aldığını bildiğimiz probiyotikler, aynı zamanda vücuda giren zararlı bakterilerin etkilerini azaltan ve toksinlerin vücuttan atılmasına yardımcı olan bileşiklerdir. Bu nedenle probiyotik grubuna ait yoğurt, kefir, ayran, peynir ve salatalık turşusu; özellikle mevsim geçişlerinde daha sık tüketilmesi gereken besinlerdendir.

Karanfil ve Zerdeçal

Zerdeçal ve karanfil, güçlü antioksidan içerikleri sayesinde soğuk algınlığı ve grip başta olmak üzere pek çok hastalığın önlenmesinde veya tedavisinde kullanılan gıdalardandır. Bu nedenle sonbahar ve kış aylarında düzenli olarak tüketilecek karanfil ve zerdeçal; aynı anda hem hastalık semptomlarını azaltacak hem de hastalıklara karşı koruyucu olacak besinler arasındadır.

0

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir