GenelLifestyle

Daha İyi Bir Uyku İçin 4 Öneri

Kendinizi gün boyunca uykusuz ve yorgun mu hissediyorsunuz? Buna rağmen geceleri uykuya dalmakta güçlük mü çekiyorsunuz? Öyleyse yaşadığınız uyku probleminin nedeni aşağıda saydıklarımızdan biri olabilir. Daha iyi bir uyku için yapabileceğiniz 4 önemli şeyi sıraladığımız bu yazımız ile uyku kalitenizi artırabilir, uykuya dalma sürecini hızlandırabilirsiniz!

Yatmadan Önce Kafein Tüketmeyin

Kafein metabolizma için oldukça güçlü bir uyarıcıdır. Tıpkı gün içinde dinç ve enerjik kalmanızı sağladığı gibi uykudan kısa bir süre önce vücuda alındığında gece boyunca da aynı etkiyi gösterecektir. Bu da hem uykunuzun gelmesini engelleyecek hem de derin uykuya dalma süresini uzatarak uyku kalitenizi düşürecektir. Bu nedenle uyku problemi yaşamamak için yeşil çay, siyah çay, kahve gibi kafein oranı yüksek olan içeceklerin tüketimini; uyku zamanından yaklaşık 12 saat önce bırakmış olmalısınız.

Her Gün Aynı Saatte Yatın

İyi bir uyku deneyimi yaşayabilmek için vücudunuza uyuma vaktini öğretmeniz gerekir. Bu da ancak istikrarlı bir şekilde, her gün aynı saatte yatmakla mümkündür. Belli bir saat aralığında uykuda olan vücudunuz, birkaç gün içinde uyku saati geldiğinde otomatik olarak uykuya hazır olacak. Böylece uyku problemi yaşamayacaksınız. Bu aynı zamanda uyanma saatinizi de olumlu yönde etkileyecek, sabahları uyanma güçlüğü çekmeyeceksiniz. Kendinizi uyku saatine hazırlarken dikkat etmeniz gereken en önemli nokta ise bu düzeni hafta içi olduğu gibi hafta sonu da sürdürmek…

Karanlık Bir Odada Uyuyun

Uyuduğunuz odaya ışık veren gece lambası, saat ve çeşitli elektronik cihazlar; uykuya dalmanızı zorlaştırabilir. Çünkü uyku süreci, vücudunuzun melatonin hormononu salgılamasıyla doğrudan bağlantılıdır. Ne kadar hızlı ve yüksek oranda melatonin hormonu salgılarsanız, o kadar kaliteli bir uyku deneyiminiz olur. Vücudun biyoritmini düzenleyen melatonin hormonunun salgılanabilmesi için ise karanlık bir ortam gerekir. Bu nedenle uyku probleminin önüne geçebilmek adına uyku saatinden birkaç saat önce ve uyku süresince odanızda tamamen karanlık bir ortam yaratmalısınız.

Odanızı İdeal Sıcaklıkta Tutun

Araştırmalar kaliteli bir uyku için vücut sıcaklığının, ideal sıcaklıktan 1 derece düşük olması gerektiğini göstermiştir. Bu da uyuduğunuz odanın hafif serin olması gerektiği anlamına gelir. Odanıza bir termometre alın ve sıcaklığı ölçün. Ortalama 18 – 19 derece olan bir oda sıcaklığının, uyku problemi yaşamanızı engelleyecek ideal bir sıcaklık olduğunu söyleyebiliriz. Yatmadan en az birkaç saat önce odanızda bu sıcaklığı yaratırsanız hem daha hızlı uykuya dalabilir hem de iyi bir uyku deneyimi elde etmiş olursunuz.

0

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir