GenelLifestyle

Daha Sağlıklı Yaşam İçin 4 İpucu

Kaliteli ve uzun ömürlü bir hayat, hepimizin hayali… Ancak bunu gerçekleştirmek için özel bir çaba gösterdiğimiz pek söylenemez. Oysa birkaç önemli adımı uygulayarak ‘biraz daha’ sağlıklı bir yaşama kavuşmak mümkün. Biz de bu yazımızda sizlere bu ipuçlarından bahsetmedik istedik. Daha sağlıklı yaşam için uygulayabileceğiniz 4 önemli ipucu için yazımızı okumaya devam edin!

Yeterli Bir Uyku Düzeni Oluşturun

Biyolojik saate uygun şekilde ve yeterli miktarda uyku ihtiyacını karşılamak; sağlıklı yaşam için uyulması gereken en önemli kurallardan biridir. Yaklaşık 6 – 8 saat dilimini kapsayan konforlu ve sağlıklı bir uyku, stresle başa çıkmayı kolaylaştırmaktan açlık hormonlarını düzenlemeye ve her günü daha aktif hale getirmeye kadar pek çok noktaya dokunur. Sadece vücudun değil zihnin de dinlenebileceği en iyi zaman dilimi diyebileceğimiz uyku sürecini, belli bir standarda ulaştırmanız oldukça önemlidir. Kaliteli bir uyku düzeni oluşturabilmek için ‘Daha İyi Bir Uyku İçin 4 Öneri’ içeriğimize göz atabilirsiniz.

Stresten Uzak Durun

Teşhis konulamayan cilt hastalıkları, eklem ağrıları, iç organ hasarları, saç dökülmesi, göz bozuklukları ve daha pek çok şikâyetin ortak sebebinin stres olduğunu biliyor musunuz? Hem zihinsel hem de fiziksel süreçlere olumsuz etki eden stres, kaliteli ve sağlıklı yaşam için uzak durulması gereken başlıca şeylerden biri. Dolayısıyla en basit tanımlarla hayatınızda sizi üzen, sinirlendiren ve negatif yönde heyecanlandıran her şeyi geride bırakmanız; atabileceğiniz en doğru adımlar arasında diyebiliriz. Bunun için işinizi, arkadaşlıklarınızı ve ilgi alanlarınızı gözden geçirmeli; stres kaynağı olduğunu düşündüğünüz şeyleri hayatınızdan uzaklaştırmalısınız.

Seçici ve Dengeli Beslenin

Sağlıklı yaşam, sağlıklı beslenme ile doğrudan ilişkilidir. Her besinden eşit ve dengeli şekilde vücuda almak; bir yandan vücudun güç ve dayanıklılık için ihtiyaç duyduğu enerjiyi sağlarken bir yandan da hastalıklardan korunmak için gereken korumayı sağlar. Bu nedenle beslenme düzenini oluştururken günlük olarak alınacak protein, karbonhidrat, yağ ve benzeri besinlerin ‘besleyici’ yiyecekler yoluyla tüketildiğine dikkat edilmelidir. Daha sağlıklı bir beslenme düzeni oluşturabilmek için daha önce hazırladığımız ‘Sağlıklı Beslenmek İçin Yapılabilecek 5 Şey’ yazımızdan ilham alabilirsiniz.

Haftalık Periyotlarda Egzersiz Yapın

Metabolizmamızın doğru ve düzgün şekilde çalışması, dolayısıyla sağlıklı yaşam sürmek için egzersiz yapmanın gerekliliğini neredeyse hepimiz biliyor ve kabul ediyoruz. Ancak bu noktada pek çok kişinin yanlış yaptığı ya da yapamadığı bir şey var: egzersiz düzeni oluşturmak. Genellikle bir hevesle başlanan ve ya belli bir zamandan sonra bırakılan ya da düzenli olarak sürdürülemeyen egzersiz, hiç egzersiz yapmamakla neredeyse aynıdır. Hatta bu, vücudun dengesinin bozulmasına ve zarar görmesine neden olabilir. Bu nedenle egzersizleriniz için haftalık periyotlar belirlemeli ve hazırladığınız programa uymalısınız.

0

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir