GenelLifestyle

Sağlıklı Beslenmek İçin Yapılabilecek 5 Şey

Sağlıklı beslenmek ve yalnızca vücudunuza fayda sağlayacak gıdalar tüketmek istiyor ancak nereden başlayacağınızı bilemiyor musunuz? Bu yazımızda sizlere yol göstermek için sıraladığımız 5 önemli şey ile daha sağlıklı ve dengeli beslenmenin sırlarını keşfedebilirsiniz. İşte sağlıklı beslenmenin kolayca uygulayabileceğiniz 5 altın kuralı!

Rafine Karbonhidratları Sınırlayın

Karbonhidratlar, basit ve kompleks olmak üzere ikiye ayrılırlar. İşlenmiş ya da rafine olarak da adlandırılan basit karbonhidratlar; kompleks karbonhidratlara kıyasla neredeyse tüm lif, vitamin ve minerallerinden ayrılmış ürünlere dönüştürülmüştür. Dolayısıyla besleyicilik düzeyleri çok denecek kadar azdır. Örneğin şeker, beyaz un, beyaz pirinç, kahvaltılık gevrekler ve makarna; rafine karbonhidratlardır. Sağlıklı beslenmek istiyorsanız bunlara öğünlerinizde yer vermemenizde veya tüketimlerini azaltmanızda fayda var.

Bolca Sebze ve Meyve Yiyin

Belli zamanlarda değil, her gün ve birden fazla öğünde yer alması gereken meyve ve sebzelerin sağlıklı olmasının önemli bir nedeni vardır. Bağışıklık sistemimizin düzenlenmesinde, hastalıkların önlenmesinde ve normal vücut fonksiyonlarının çalışmasında görev alan vitamin ve mineraller; en çok meyve ve sebzelerde bulunur. Lif ve antioksidan bakımından da zengin olan ve antienflamatuvar (iltihap azaltıcı) etki gösteren meyve ve sebzeler, sağlıklı beslenmek isteyenlerin tüketmesi gereken başlıca gıdalardır.

Öğünlerinize Sağlıklı Yağlar Ekleyin

Uzun zamandır trans yağ kullanımının azaltılmasına yönelik hassasiyet artmış olsa da ‘sağlıklı yağlar’ olarak adlandırdığımız yağların tüketimi konusunda halen yeterli bilince sahip değiliz. Ancak vücut için çok önemli olan yağ tüketimini sağlıklı hale getirmek çok da zor değil. Örneğin birçok kimyasal yöntemle işlenerek üretilen margarin, tereyağı, ayçiçek yağı gibi yağlar yerine daha doğal ve sağlıklı alternatifler olan Hindistan cevizi yağı ve zeytinyağını tercih ederek siz de hayatınızda sağlıklı beslenmeyi destekleyebilirsiniz.

Alkolü Azaltın, Sigarayı Bırakın

Sigaranın vücuda hiçbir yararı olmadığını, alkolün ise aşırı tüketildiği takdirde yarardan çok zarar getirdiğini artık hepimiz biliyor ve kabul ediyoruz. Bu nedenle eğer sağlıklı beslenmek istiyorsanız sigarayı bırakmakla işe başlayabilirsiniz. Özellikle şarap ve bira özelinde bakacak olursak bazı kalp – damar ve sindirim faydaları nedeniyle tamamen bırakmasanız bile alkolü de belli sınırlar çerçevesinde tüketmenizde fayda var.

Paketlenmiş Gıdalardan Uzak Durun

Paketlenmiş gıdalar; pek çok kimyasal aşamadan geçirilerek üretilmiş, vücut sağlığını olumsuz yönde etkileyecek katkı maddeleri içeren işlenmiş gıdalardır. Bunlar aynı zamanda yukarıda bahsettiğimiz rafine karbonhidratları yüksek oranda içeren ürünlerdir. Bu nedenle sağlıklı beslenme için paketlenmiş gıdalar, tüketimi bırakılması ya da en azından azaltılması gereken tüketim ürünleridir.

0

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir