GenelLifestyle

Sağlıklı Kilo Vermek İçin İpuçları

Vücudunuzdaki fazlalıklardan kurtulmak istiyor ama bunu sağlıklı yöntemlerle yapmak istiyorsanız, doğru yerdesiniz! Şok diyetlerle uğraşmadan, aç kalmadan ve metabolizmanızın normal işleyişini bozmadan zayıflamanızı sağlayacak en önemli 4 ipucunu bu yazımızda sizlerle paylaştık. Birkaç ayda ideal kilonuza ulaşmanıza, sağlıklı kilo vermenize ve yaza fit girmenize yardımcı olacak adımları takip edin!

Şeker ve Rafine Karbonhidrat Tüketmeyin

Şeker ve rafine (işlenmiş) karbonhidratlar, obezite ile en fazla ilişkilendirilen ve dolayısıyla kilo vermenin düşmanı olan besinlerden ikisidir. Bu nedenle eğer sağlıklı kilo verme yöntemleri arıyorsanız, şeker ve rafine karbonhidrat tüketimini sonlandırmak; tek başına uygulayabileceğiniz en iyi taktiklerden biridir diyebiliriz. Bunun için içeriğinde şeker olduğunu bildiğiniz her şey ve makarna, beyaz ekmek, mısır gevreği, sofra şekeri gibi gıdaları beslenmenizden çıkararak işe başlayabilirsiniz.

Yeşil Çay ve Kahve Tüketin

Yapılan sayısız araştırma, kafeinin düzenli olarak tüketildiğinde yağ yakımına destek olan ve hatta yağ yakımı sürecini hızlandıran maddelerden biri olduğunu kanıtlar niteliktedir. Özellikle egzersiz öncesinde kullanıldığında yağ yakımını önemli oranda artıran kafein, en çok kahve ve yeşil çayda bulunur. Yeşil çay ve kahvenin içeriğinde doğal olarak bulunan kafein, metabolizmayı hızlandırarak kilo vermeyi kolaylaştırır. Dolayısıyla ana öğünlerinizin yanı sıra ara öğünlerinize de ekleyebileceğiniz yeşil çay ve sütsüz – şekersiz kahve, sağlıklı kilo vermek için uygulayabileceğiniz en güvenli ve katkısız yöntemlerden biridir.

Yiyecekleri Yavaş Çiğneyin

Yemek yerken daha çok çiğnemenin sağlıklı zayıflamaya katkıda bulunacağını mutlaka bir yerlerden duymuşsunuzdur. Böyle söylenmesinin sebeplerinden biri, beyninizin yemek yeme eylemini algılamasının biraz uzun sürmesidir. Çiğneme süresini ne kadar uzatırsanız, beyninize ‘yemek yediğinizi’ anlatan sinyallerin gönderilmesi o kadar kısa sürede gerçekleşir. Böylece yuttuğunuz yiyecekler de bu süre içinde azalmış olur. Çok çiğneme tavsiyesinin bir diğer sebebi ise bir insanın yaklaşık 7 dakika içinde doygunluğa ulaştığının düşünülmesidir. Yani 7 dakika içinde ne kadar çok çiğneyip az yutarsanız, doygunluk hissine o kadar hızlı ve az yiyecekle ulaşmış olursunuz.

Haftada 3 Gün Egzersiz Yapın

Sağlıklı kilo vermenin yalnızca diyet yaparak, aç kalarak ya da yediklerinize dikkat ederek gerçekleştiğini sanıyorsanız; biraz yanılıyorsunuz. Kilo verme, yağ yakma temelinde gerçekleştiği sürece kalıcı ve etkili olacaktır. Eğer egzersiz yapmadan kilo verdiyseniz, yağlarınızla birlikte kaslarınız da eriyecektir. Bu durumda hızlı ve kolay kilo verseniz bile bu kez vücudunuzda oluşan deri sarkmalarıyla uğraşmak zorunda kalabilirsiniz. İşte hem bu sarkmaların önüne geçmek hem sağlıklı zayıflamak hem de vücudunuzdaki kas kaybını en aza indirmek için haftada en az 3 gün egzersiz yapmalısınız.

0

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir